Kindercollege: 4500 kilometer roeien voor schoon drinkwater

Met Team Ocean

Activiteit | 26 oktober 2024

Wilco van Rooijen en/of Sara Eenhoorn van Team Ocean nemen je mee op de spannende expeditie die zij in 2025 ondernemen.

Ze roeien van Amerika naar Hawaii, met onderweg gigantische golven, zeeziekte, en heel veel blaren. Bij aankomst lopen ze ook nog eens naar de hoogste top van het eiland. En dat alles met minder dan 8 liter water per dag (een gemiddelde Nederlander gebruikt 129 liter). Team Ocean doet het om aandacht te vragen voor schoon drinkwater.

Museon-Omniversum en Dunea organiseren dit najaar een kindercollegereeks over de toekomst van (drink)water. Tijdens een interactief uur leren kinderen van 8 tot 12 jaar alles over toekomstige drinkwaterbronnen, hoe ze in actie kunnen komen voor schoon water en over de relatie tussen mens en water. Met quizvragen, korte actiemomenten en opdrachten worden de kinderen actief aangezet.

De kindercolleges vinden op zaterdagen van 11:00 – 12:00 uur plaats. Toegang met een geldig ticket voor Museon-Omniversum (gratis met museumkaart). Ouders mogen mee (zowel ouder als kind heeft een ticket nodig).

Ontdek ook de andere kindercolleges over water!