In Actie voor de Oceaan

Gastles door kitesurfer Roderick Pijls

Museumles, Op school Primair onderwijs Groep 7 en 8 Aardrijkskunde en Wereldoriëntatie

Professioneel kitesurfer Roderick Pijls reist de wereld rond voor wedstrijden. Hij komt op de mooiste plekken en is gegrepen door de pracht van de oceanen. Maar hij ziet ook dat die schoonheid achteruit gaat en dat we goed voor de planeet moeten zorgen. Zijn missie is om jongeren op een enthousiaste en hoopvolle manier te inspireren dit samen met hem te doen.

Let op: ivm Roderick's reizen zijn er beperkte data beschikbaar. De les is zowel op je eigen school als in Museon-Omniversum te organiseren en kan voor twee klassen tegelijk worden geboekt.

Voor boekingen en meer informatie neem je contact op met: cswinkels@museon-omniversum.nl.

Lesdoel

In deze interactieve, positieve gastles leer je over de kracht en de kwetsbaarheid van oceanen en over hoopvolle oplossingen. Met elkaar denk je na over wat je zelf kan doen om bij te dragen aan een gezonde planeet.

Kerndoelen

Kerndoel 39

Oriëntatie op jezelf en de wereld > Mens en samenleving
De leerlingen leren met zorg om te gaan met het milieu.

Kerndoel 49

Oriëntatie op jezelf en de wereld: ruimte

De leerlingen leren over de mondiale ruimtelijke spreiding van bevolkingsconcentraties en godsdienst.