Kindercollege: Drinken uit rivieren en grachten, zou dat kunnen?

Met Li-An Phoa en Auke-Florian Hiemstra, ambassadeurs van het Jane Goodall Instituut Nederland

Activiteit | 16 november 2024

Zij loopt langs grote rivieren om te kijken hoe we ze weer drinkbaar zouden kunnen maken. Hij heeft een missie om de Leidse grachten plasticvrij te maken.

Samen geven Li An Phoa en Auke-Florian Hiemstra dit college om je te laten kijken naar jouw eigen relatie met onze blauwe planeet en wat voor toekomst er mogelijk is. Met beelden uit de film Our Blue World, waar Li An een hoofdrol in speelt.

Museon-Omniversum en Dunea organiseren dit najaar een kindercollegereeks over de toekomst van (drink)water. Tijdens een interactief uur leren kinderen van 8 tot 12 jaar alles over toekomstige drinkwaterbronnen, hoe ze in actie kunnen komen voor schoon water en over de relatie tussen mens en water. Met quizvragen, korte actiemomenten en opdrachten worden de kinderen actief aangezet.

De kindercolleges vinden op zaterdagen van 11:00 – 12:00 uur plaats. Toegang met een geldig ticket voor Museon-Omniversum (gratis met museumkaart). Ouders mogen mee (zowel ouder als kind heeft een ticket nodig).

Ontdek ook de andere kindercolleges over water!